DIY - bloggen bliver ikke længere opdateret, men du er velkomment til at følge med på min blog *Boliginspiration* ved at klikke på linket herunder.

Læs også min blog ***Boliginspiration***

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

fredag den 21. februar 2014

Spøgelser - nu i kobber - ikke bronze!

Jeg har leget lidt med ler og det blev til de skønneste spøgelser med bronze kobber. Har du selv lyst til at prøve, så er det meget enkelt. Jeg har brugt ler, bronze spraymaling og meget tynd Posca tusch. Se DIY nederst på indlægget :)





DIY:

  • Leret er rullet - først som en tyk pølse - dernæst i kegleform.
  • Tørret i 3 døgn i stuetemperatur.
  • Nederste stykke afdækket med maletape og dernæst spraymalet med bronze kobber.
  • Øjne malet med meget tynd Posca tusch.

Materialer:

  • Leret er hvid-ler, som både kan brændes eller tørres i stuetemperatur. Jeg har købt det på Århus Kunstakademi, meget billigt, ca 5 kg til 100 kr. Jeg ved ikke, hvor det ellers kan købes, men almindeligt papir-ler kan naturligvis også bruges - det er bare rimeligt dyrt :) 
  • Kobber Bronze spraymaling er fra Belton Special - kan købes i malerbutikker og sikkert også på nettet. Det skal være glans - mat bliver grumset !
  • Helt almindelig maletape - alle typer tape kan sikkert anvendes her.
  • Posca tusch købt i hobby butik - vælg en meget tynd udgave. 

Alternativt:

Som det ses på foto, kom jeg lige til at lave rigelige mængder af de spøgelser, så har du ikke mod på at lave dem selv, så kontakt mig gerne på diy@hotmail.dk 

3 kommentarer:

  1. De er altså søde, de små spøgelser :0)
    Panduro Hobby har hvid dukkeler, som kan lufttørre. Dyrt i forhold til dit! 500g 49 kr.
    God weekend

    SvarSlet
  2. wauw ... der blev jeg lige kastet bagover .... over alle de fine bronze spøgelser ... dem kan jeg virkelig virkelig godt li' ....
    go weekend i spøgelsesland :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar